پاکسازی پوست صورت
پاکسازی پوست صورت

زندگی در شهرهای آلوده و داشتن مشغله زیاد و نرسیدن به پوست صورت باعث میشود منافذ پوست پر شود از آلودگی و چربی، بنابراین انجام پاکسازی یک امر ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان است. پاکسازی حرفه‌ای را باید نزد یک فرد دوره دیده و کسی که مدرک خدمات مراقبتی پوست دارد، انجام دهید.

پاکسازی پوست چیست؟
روشی است که با استفاده از روش های مختلف و مواد پاک کننده، لایه مرده پوست یا همان سلولهای مرده پوست را خارج می‌کنند. پاکسازی پوست بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند و جوش‌های سر سفید و سرسیاه زیادی دارند.
همچنین در زنان 30 سال به بالا و دختران و پسرانی که جوش‌های زیادی روی صورت دارند، انجام می‌شود. پاکسازی پوست برای پوستهای چرب ماهی یک تا دو بار و برای پوست های مختلط (خشک و نرمال) هر سه ماه یکبار انجام می‌شود.

 
مراحل پاکسازی بدون دستگاه:
  1. اولین قدم تشخیص پوست از طریق نگاه، لمس و در صورت لزوم استفاده از لامپ وود می‌باشد. چون مواد مخصوص پاکسازی برای هر نوع پوست متفاوت است.
  2. تمیز کردن پوست از آلودگیها، آرایش و ضدآفتاب که باتوجه به نوع پوست انجام می‌شود. 

راهنمای تمیز کردن انواع پوست:
  • پوست چرب: جهت پاک کردن پوست های چرب از ژل و تونر استفاده کنید.
  • پوست خشک: جهت پاک کردن پوستهای خشک از شیرپاک کن و تونر مخصوص پوست خشک استفاده کنید.
  • پوست نرمال: جهت پاک کردن پوست نرمال از شیر پاک کن و تونر استفاده کنید.
  • پوست مختلط: جهت پاک کردن پوستهای مختلط برای هر قسمت پوست از پاک کنده مخصوص همان قسمت استفاده میکنیم یعنی برای قسمت TZONE از محصولات پوست چرب و در قسمت Vzone از محصولات پوست خشک استفاده کنید.
TZONE شامل پیشانی بینی و چانه و VZONE شامل دو طرف صورت می باشد.

مراحل پاکسازی:
برای شروع از تمیز بودن دستها و وسایل مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. موهای مراجعه کننده را با هدبند بالا نگه دارید تا با مواد آغشته نشود. ابتدا پاک کننده را به صورت می زنیم و دورانی ماساژ می‌دهیم.
سپس با اسفنج خیس کاملا” تمیز می‌کنیم و پوست را خشک می‌کنیم. حالا  پد یا پنبه را به تونر آغشته می‌کنیم و کل صورت به جز چشمها را با آن تمیز می‌کنیم. برای پاک کردن دور چشم پد پنبه‌ای مخصوص چشم را به پاک کننده دور چشم آغشته می‌کنیم، پد را روی دو چشم می‌گذاریم سپس آرام پد را به سمت خارج چشم می‌کشیم این کار را تا پاک شدن کامل آرایش ادامه می‌دهیم.
اسکراپ یا پلینگ: در دو نوع اکسیژن‌رسان و دانه‌دار است اکسیژن‌رسان برای پوستهای چرب استفاده می‌شود. این اسکراپ را روی پوست می‌زینم وقتی کاملا” خشک شد از چانه رو به بالا می‌کشیم. مواد اسکراپ فتیله می‌شود سپس باقمانده‌ها را تمیز می‌کنیم.
اسکراپ دانه‌دار را به صورت نقطه‌ای به قسمتهای مختلف صورت می‌زنیم به غیر از ناحیه چشمها به حالا دوارنی ماساژ می‌دهیم تا کرم جذب شود و دانه‌ها بماند بعد با پد خیس پوست را تمیز می‌کنیم.
 
در این مرحله برا ی پوست‌های چرب و پوست‌هایی که جوش‌های سرسفید و سرسیاه دارند از بخور استفاده می‌کنیم.

نحوه صحیح بخور دادن صورت و تخلیه جوش‌ها
ماساژ صورت: برای پوستهای خشک بیشترین زمان ماساژ و برای پوست چرب کمترین زمان ماساژ را در نظر می‌گیریم. چون ماساژ زیاد پوست چرب باعث ترشح چربی بیشتر و گاها” جوش می‌شود. بیشترین زمان 20 دقیقه و کمترین زمان 10 دقیقه می‌باشد. پوستهای زیر 20 سال رو ماساژ نمی‌دهیم.
ماسک پایانی: برای پوست‌های چرب ماسک قابض و غیر چرب استفاده می‌کنیم. برای پوست خشک و نرمال از ماسک آبرسان یا مغذی استفاده می‌کنیم. برای پوست‌های مختلط در هر قسمت ماسک مخصوص. ماسک را بعد از خشک شدن از پوست تمیز می‌کنیم.

در پایان با توجه به نوع پوست از کرم و ضد آفتاب استفاده می‌کنیم.


   سایر ترفندها
چگونه در عکس های پرتره زیباتر باشیم؟
چگونه در عکس های پرتره زیباتر باشیم؟
برای اینکه در پرتره ها و عکس ها هم زیبا باشید لازم هست به چند نکته و ترفند آرایشی دقت داشته باشید.
اطلاعات بیشتر...
انواع صابون گیاهی به همراه خواص آنها
انواع صابون گیاهی به همراه خواص آنها
صابونهای گیاهی انواع گوناگونی دارند و هر کدام خواص خود را دارند. بهتر است به جای استفاده از ...
اطلاعات بیشتر...
شاخصه های انتخاب آرایشگاه مناسب
شاخصه های انتخاب آرایشگاه مناسب
انتخاب یک آرایشگاه خوب و مطمئن یکی از مهمترین مواردی است که قبل از هر مراسمی باید به آن توجه ویژه ...
اطلاعات بیشتر...
   نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


ساری، خیابان طالقانی،
011
info[at]SariBeauty.ir

معرفی امکانات صفحات مراکز

© 2019 (saribeauty.ir/). All rights reserved | Powered By : dorweb.ir