نوشیدن آب و تأثیر آن بر پوست صورت
نوشیدن آب و تأثیر آن بر پوست صورت

همان‌طور که می‌دانید 50 تا 70 درصد جرم بدن شامل سلول‌ها، بافت‌ها و ارگان‌های مختلف از آب تشکیل‌ شده است و نوشیدن آب، نقش بسزایی در حفظ سلامتی بدن ایفا می‌کند. پوست شما نیز همچون دیگر اعضای بدنتان از سلول‌های بسیاری تشکیل‌ شده است. این سلول‌ها برای آنکه عملکرد درستی داشته باشند، روزانه به مقدار قابل‌توجهی آب نیازمندند.

در این بخش، تأثیر نوشیدن آب بر پوست صورت را موردبررسی قرار خواهیم داد و شما را با فواید این کار آشنا خواهیم نمود.

تامین رطوبت موردنیاز پوست
در درجه‌ اول نوشیدن آب باعث می‌شود که رطوبت موردنیاز پوست صورت شما تأمین شود و همچنین اکسیژن و مواد مغذی موردنیاز، به‌سرعت به سلول‌های پوستی انتقال یابند. بدین ترتیب بافت پوست صورت شما مدام ترمیم می‌شود و هیچ‌وقت خاصیت الاستیکی خود را از دست نمی‌دهد و این امر موجب می‌گردد که صورت شما دیرتر دچار چین‌وچروک شود.

جوان‌سازی پوست
مصرف آب می‌تواند جایگزین بسیاری از عملیات‌های جوان‌سازی پوست گردد که بسیار گران‌قیمت هستند و معمولاً توسط مواد شیمیایی انجام می‌شوند. نوشیدن آب به مقدار کافی باعث می‌شود که پوست صورت شما درخشان‌تر شود و بسیار زیباتر به نظر برسد. اگر پوست صورت شما پوستی نرم و نازک است، بدانید که نوشیدن آب بهترین عمل جوان‌کننده برای صورت شما است و دیگر نیازی به کرم‌های مختلف و استفاده از مواد شیمیایی نیست.

حفظ تناسب اندام با میان وعده مناسب
«کلیک کنید»



دفع سموم بدن و کاهش استرس
نوشیدن آب کافی در طول شبانه‌روز باعث می‌شود که بدن شما به‌راحتی سموم تولیدشده در بدنتان را دفع کند و همین مسئله به‌تنهایی باعث می‌شود که پوست صورت شما بسیار شاداب‌تر و باطراوت‌تر به نظر رسد. از طرفی آب به‌عنوان یکی از عوامل طبیعی کاهش‌دهنده‌ استرس و اضطراب شناخته می‌شود و همان‌طور که می‌دانید استرس یکی از اصلی‌ترین عوامل تخریب پوست است. بنابراین نوشیدن آب باعث کم‌شدن میزان استرس و همچنین جوان‌تر شدن پوست صورت شما می‌گردد.

از بین بردن اگزماها و زخم‌های پوستی
همواره به خاطر داشته باشید که وقتی آب می‌نوشید، این مقدار آب در درجه‌ اول توسط ارگان‌های بزرگ و پرکار بدن شما مصرف می‌شود و مستقیماً توسط پوست جذب نمی‌گردد. بنابراین شما باید مقدار زیادی آب در طول شبانه‌روز مصرف کنید که تمام بخش‌های بدن شما بی‌نیاز از آب‌شده و مقدار آب کافی برای جذب‌شدن توسط پوست در بدنتان وجود داشته باشد. مصرف آب بسیاری از اختلالات پوستی همچون خشکی‌هایی که تبدیل به زخم شده‌اند، انواع اگزماها و چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد وهیچ ضرر و آسیبی برای پوست صورت شما ندارد.


   سایر ترفندها
پف چشم تکنیکها و ترفندها
پف چشم تکنیکها و ترفندها
پوشاندن و مخفی کردن چشم های پف کرده، کار سختی به نظر می رسد. اما ترفندهای آرایشی، همیشه کمک می کنند ...
اطلاعات بیشتر...
انواع صابون گیاهی به همراه خواص آنها
انواع صابون گیاهی به همراه خواص آنها
صابونهای گیاهی انواع گوناگونی دارند و هر کدام خواص خود را دارند. بهتر است به جای استفاده از ...
اطلاعات بیشتر...
چگونه در عکس های پرتره زیباتر باشیم؟
چگونه در عکس های پرتره زیباتر باشیم؟
برای اینکه در پرتره ها و عکس ها هم زیبا باشید لازم هست به چند نکته و ترفند آرایشی دقت داشته باشید.
اطلاعات بیشتر...
   نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


ساری، خیابان طالقانی،
011
info[at]SariBeauty.ir

معرفی امکانات صفحات مراکز

© 2019 (saribeauty.ir/). All rights reserved | Powered By : dorweb.ir